Fredag i førre veke var eg på ein
ungdomsskule i Rogaland for å ha eit intervju med ein elev i åttande klasse.
Bakgrunnen for intervjuet var at eleven hadde skrive ein literacylogg for ein
tilfeldig dag. I denne loggen skulle eleven notere opp all bruk av lesing og
skriving i løpet av ein dag.
Fyrsteinntrykket mitt når eg las loggen
var at eleven, frå ho stod opp til ho gjekk å la seg, nytta seg særs mykje av
diverse teknologiske verkemiddel. Eg fekk eit inntrykk av at ho ikkje hadde relasjon
til ”vanleg” skriving og ”vanlege” bøker. Når eg forberedte spørsmåla eg skulle
stille til ho, tok eg høgde for at ho moglegvis hadde misforstått litt kva ho
skulle skrive. Det er ikkje sjølvsagt for ein åttandeklassing kva ein
literacylogg er, sjølv om eg trur at dei fekk gode instruksar på kva den skulle
innehalde.
Intervjuet avdekte dette; Ho sa at ho
brukte å lese i ei bok, i tillegg til å av og til nytte seg av penn og
papir. Likevel kunne det gå dagar der ho berre brukte teknologiske verkemiddel i skriving og lesing. Ein grunn til dette kan
vere at alle elevane har fått utdelt nettbrett på skulen og at dei difor nyttar det i
stor grad i skulesamanheng. Ho var klar på at ho syntes at nettbrettet var eit
hjelpemiddel framføre eit distraksjonselement.
Andre spørsmål gjekk på å avdekkje bruk av
forskjellige typar appar som ho nemna i loggen, samt formål av desse. Til slutt
var eg interessert i å finne ut om ho følte at desse formane for
literacyaktivitetar var med på å auke læring ift. språk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar